Other publications
Reports, columns, prefaces, etc. (non-refereed)
- 2018
-
2016
-
Sloep, P. B. (2016). Afscheidsrede: Open onderwijs, twee geloven op één kussen; een humanitaire en een utilitaire visie op openheid in het onderwijs. Heerlen, Nederland: Open Universiteit.
-
Sloep, P. B., Vermeulen, M., Stoyanov, S., & Schophuizen, M. (2016). Tussen droom en daad: Rapportage expertbevraging over professionalisering van leraren. Welten Instituut, Open Universiteit: Heerlen.
-
2014
-
Sloep, P. B. (2014). Didactic methods for open and online education (Een didactiek voor open en online onderwijs). In H. Jelgerhuis & R. Schuwer (Eds.), Open and Online Education; special edition on didactics (pp. 15-18). Utrecht, Nederland: Surf Open Education Special Interest Group.
-
2013
-
2012
-
Rajagopal, K. Vuorikari, R. Fetter, S., Berlanga, A. & Sloep, P.B. (2012). Designing Peer Support Strategies for Blended Teacher Networks. In: R. Vuorikari, V. Garoia, Y. Punie, R. Cachia, Ch. Redecker, Y. Cao, R. Klamma, M.C. Pham, K. Rajagopal, S. Fetter, P.B. Sloep (Eds). Teacher Networks: Today and Tomorrow's Challenges And Opportunities for the Teaching Profession (pp 53-59. Brussels: European Schoolnet (EUN Partnership AISBL).
-
Vuorikari, R., Garoia, V., Punie, Y., Cachia, R., Redecker, Ch., Cao, Y., Klamma, R., Pham, M.C., Rajagopal, K., Fetter, S., & Sloep, P. (2012). Teacher networks; Today's and Tomorrow's Challenges and Opportunities for the Teaching Profession. Brussels, Belgium.
-
Van der Klink, M., Boon, J., Stoyanov, M., Sloep, P.B., & Didderen, W. (2012). Training in beweging; verslag van een evaluatie van de A+O Metalektro pilotprojecten Blended Learning. Heerlen, Nederland: Open Universiteit.
-
2011
-
2010
-
Sloep, P. B. (2010, December 16) Welgevallige dienstverlening [Online Column]. Retrieved from website Nederland Open in Verbinding
-
Sloep, P.B. (2010, September 15). Verarmingsprincipe [Online column]. Retrieved from website Nederland Open in Verbinding
-
Retalis, S., & Sloep, P. (2010). idSpace: a groupware system for supporting collaborative creativity. IEEE Learning Technology Newsletter, 12(2), 24-26.
-
Sloep, P.B. (2010, June 16). Weerbarstige realiteit [Online column]. Retrieved from website Nederland Open in Verbinding
-
Sloep, P.B. (2010, March 17). Werk aan de winkel [Online column]. Retrieved from website Nederland Open in Verbinding
-
2009
-
2008
-
Sloep, P. B. (2008). Netwerken voor lerende professionals; hoe leren in netwerken kan bijdragen aan een leven lang leren [Networking for learning professionals, how networked learning can contribute to lifelong learning]. Unpublished inaugural address, Open Universiteit Nederland, Heerlen.
-
Sloep, P., Boon, J., Cornu, B., Klebl, M., Lefrère, P., Naeve, A., et al. (2008). A European Research Agenda for Lifelong Learning. Paper presented at the EADTU Annual Conference 2008 Lifelong learning in higher education: networked teaching and learning in a knowledge society. September, 18-19, 2008, Poitiers, France.
-
2007
-
Sloep, P.B. (2007). Normalisatie, het landen- versus het expertmodel [Standardisation, the nation versus the expert model]. In S. Moes & P. Boezerooy (Eds.), Standaardiseren volgens het poldermodel; Leertechnologie in de Lage Landen - deel II (43-44). Utrecht: Surf Foundation.
-
Sloep, P. B. (2007) Over Leernetwerken en de inhoudelijke en logistieke flexibiliteit. Online column voor Livre, Open, Vrij en Duurzaam, oktober 2007.
-
Sloep, P. B. (2007) Softwarepatenten, (g)een goed idee. Online column voor Livre, Open, Vrij en Duurzaam, augustus 2007.
-
Sloep, P.B. (2007) Naar een regionaal integraal zorgsysteem. Vervolgrapport in opdracht van het POVO-overleg van de Parkstad Regio. Eindhoven: Fontys Hogescholen.
-
Sloep, P. B. (2007) Standaardiseren is vooral consensusvorming. Online column voor Livre, Open, Vrij en Duurzaam, juni 2007.
-
Sloep, P.B. (2007) Bij het lezen van zo'n aankondiging word ik acuut kregel. Online column voor Livre, Open, Vrij en Duurzaam, maart 2007.
-
Sloep, P.B. (2007) Over social software en persoonlijke leeromgevingen: peer tutoring in ad hoc transient communities. Samenvatting lezing afscheidssymposium Pløn Verhagen. Enschede: Universiteit Twente.
-
2006
-
Sloep, P.B. (2006) Review / Digitaal portfolio: de hype voorbij of optimisme met grenzen? Bespreking e-Learning Research Reeks deel 6 [Review / Digital portfolio: Beyond the hype or limited optimism?] Online publication, Surf Edusite.
-
Sloep. P.B., & Sol, E. (2006) Naar een regionaal integraal zorgsysteem. Rapport in opdracht van het POVO-overleg van de Parkstad Regio. Eindhoven: Fontys Hogescholen (met medewerking van R. Dols).
-
Sloep, P.B. (2006) Educatieve sociale software In M. Keiren (Ed.) ICT: de student als leerbron voor de docent (pp. 19-28). Arnhem/Nijmegen: Hogeschool van Arnhem Nijmegen.
-
Poortman, S., & Sloep, P.B. (2006) De overdraagbaarheid van de didactische structuur van een complex leerobject; een case study. In J. Schoonenboom, H. Hermans, S. Poortman, P. Sloep & F. Benneker (Eds.), Leerobjecten in de praktijk; handreikingen voor het hoger onderwijs (pp.63-88). Utrecht: Digitale Universiteit.
-
Sloep, P.B. (2006) De PC wordt weer een personal computer [The PC becomes a personal computer again]. Online publication, Surf Edusite.
-
Sloep, P.B. (2006). Social software: fascinerend maar niet zonder risico's.e-learning Themasite en Stichting Livre: Open Source Software & Open Standaarden.
-
Sloep, P.B. (2006) Intelligent tutoring systems Wikipedia.
-
Koper, R., Manderveld, J., Sloep, P. B., Hummel, H., Vogten, H., Brouns, F., & Tattersall, C. (2006). IMS Learning Design Version 1.0 Final Specification. Working paper. Heerlen: Open Universiteit.
-
2005
-
Poortman, S.H., Sloep, P.B. (2005). Weblogs in opleidingen [Weblogs for training]. Handboek Effectief Opleiden, december 2005 (7.10-7.), pp. 39/57-39/74.
-
Sloep, P. & Schulte, F. (2005). Technische infrastructuur en metadatering voor Colevi [Technical infrastructure and metadata for Colevi] In Bakx, A. & Van den Berg, E. (red.) Van onderzoek tot leermateriaal. Coöperatief leren met video's in lerarenopleidingen [From research to learning resources; learning cooperatively with videos in teacher education] (pp. 77-92). Eindhoven: Colevi.
-
Schulte, F. & Sloep, P. (2005). De prototypische implementatie van de Colevi learning triggers in Moodle. [The prototypical implementation of the Colevi learning triggers in Moodle] In Bakx, A. & Van den Berg, E. (red.) Van onderzoek tot leermateriaal. Coöperatief leren met video's in lerarenopleidingen [From research to learning resources; learning cooperatively with videos in teacher education] (pp. 93-110). Eindhoven: Colevi.
-
Sloep, P.B. (2005).ict-beleid remt onderwijsinnovatie [ict policies hamper educational innovation]Column gepubliceerd op de Surf Edusite.
-
Poortman, S. &Sloep, P.B. (2005). Weblogs in het onderwijs. OnderwijsInnovatie, maart 2005, 17-25. Heerlen: Open Universiteit Nederland.
-
Sloep, P.B. (2005). SCORM-standaard zet innovatieklok in het onderwijs terug [SCORM standard turns the educational innovation clock back]Column gepubliceerd op de Surf Edusite.
-
Sloep, P.B. (2005). Open Source is geen communisme [Open Source is no communism]. Column gepubliceerd op de Surf Edusite.
-
Poortman, S. & Sloep P.B. (2005). Bloggen in het onderwijs Computers in het Onderwijs Computers in het onderwijs, 17(1), 8-9.
-
2004
-
Sloep, P.B., Van Rosmalen, P.,Brouns, F., Van Bruggen, J., De Croock, M., Kester, E. & De Vries, F. (2004). Agent support for online learning Newsletter BNVKI, 21(4), 90-92.
-
Sloep, P.B. (2004) Leertechnologie in de Lage Landen, terug- en vooruitblikken. In: Gorissen, P., Manderveld, J.M., Benneker, F., Cordewener, B. (red.) Leertechnologie in de Lagen Landen. Utrecht: Stichting SURF, pp. 9-12.
-
Van Bruggen, J.M., Firssova, O., Ebrecht, B., Sloep, P.B., & Westera, W. (2004). E-learning: wat, waarom en hoe? [Elearning: What, Why and How?] Cursuscode O28411. Heerlen: OUNL.
-
Sloep, P.B. (2004).Leerobjecten voor gedistribueerde leeromgevingen, Oratie ter gelegenheid van installatie als lector 'Educatieve functies van ict'. Eindhoven: Fontys Hogescholen.
-
2003
-
2002
-
Koper, E.J.R., Sloep, P.B. (2002) Learning Networks connecting people, organizations, autonomous agents and learning resources to establish the emergence of effective lifelong learning. RTD Programma into Learning Technologies 2003-2008. More is different. Heerlen, Nederland: Open Universiteit Nederland, Onderwijstechnologisch expertisecentrum. OTEC2002/46
-
Sloep, P.B. (2002). Standaardiseren van leertechnologieën, gebrek aan geld of aan moed? [Standardizing Learning Technologies, a lack of money of courage?] Column gepubliceerd op de Surf Edusite.
-
Sloep, P.B. (2002). Learning Technology Standardization. The EML website of the OUNL
-
2001
-
2000
-
Sloep, P.B. (2000) New Challenges to Education, New Forms of Education, Proceedings Wanderstudent Conference, October 2000, Leuven, Belgium.
-
Schlusmans, K., Sloep, P.B. (2000) Op weg naar een Digitale Universiteit: Nieuwe uitdagingen voor het onderwijs, nieuwe vormen van onderwijs. [Towards a Digital University: New Challenges for Education, New Forms of Education] Th&ma, tijdschrift voor Hoger onderwijs & Management 2000 (4), 15 - 21.
-
1999
-
1998
-
Sloep, P.B. (1998) Evolutie. Course book, Open Universiteit Nederland, Heerlen (editor)
-
1996
-
Cörvers, R. Van Dam-Mieras, M., Sloep, P.B., & Van der Zijl, A. (1996) Environmental Science Education in Central and Eastern Europe. EADTU News 20, 22- 23.
-
Sloep, P.B. Workbook Environmental Policy in an International Context. Course book, Open universiteit, Heerlen (editor)
-
1995
-
Sloep, P.B. (1995) European Environmental Science: Towards Sustainability. Course book, Open universiteit, Heerlen (editor)
-
1994
-
Sloep, P.B. (1994) Environment for Sustainable Development; Actions in the Field of Distance Education and Open Learning. In: B. Kjellén,lead author, B., M. Haughey, L.F. Hood, & A. Bakken (Ed.) Report tot the ICDE SCOP Conference, Saratoga Springs, USA
-
1993
-
Sloep, P.B., & Van Mieras, M.C.E. (1993) Developing Multidisciplinary Courses within a Multinational Context, In: P.B.Sloep. M.C.E. van Dam Mieras (eds), Proceedings Workshop International Issues in Environmental Sciences, November 4-6, 1992, Open Universiteit, Heerlen, pp. 33 - 42.
-
Sloep, P.B., & Van Mieras, M.C.E. (1993) Organizational Constraints: Developing Multidisciplinary Courses within a Multinational Context, EADTU-News 13, 36-43.
-
Sloep, P.B., Doucet, P. & Mulder, A.J. (1993) Natuurwetenschappelijke modellen. Workbook, Open universiteit, with P.G.Doucet and A.J. Mulder.
-
1992
-
Sloep, P.B., Van Mieras, M.C.E. (1993) Proceedings Workshop International Issues in Environmental Sciences, November 4-6, 1992, Heerlen: Open Universiteit.
-
1990
-
Sloep, P.B., Reddingius, J. & Voorzanger, B. (1990) Gegevens en gevolgtrekkingen, Workbook, Open universiteit, with J.Reddingius and B. Voorzanger.
No comments:
Post a Comment
Please, leave your comments. I do moderate comments, only in an effort to blog spam. That's all. So rest assured, I'll only weed out off-topic comments but emphatically I will not block comments that are critical or negative. The one exception to that rule is if the commentator hides in anonymity. I see this blog as a way to air my views and engage with others on them. But what is the point of a discussion if you don't know with whom you are talking?